کد خبر : 17215
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تیر 1399 - 18:16
-

رئیس دادگستری شهرستان شادگان خبرداد

رئیس دادگستری شهرستان شادگان خبرداد

رئیس دادگستری شهرستان شادگان خبرداد:   ۱۴ هزار پرونده به حوزه قضایی شادگان وارد شد رئیس دادگستری شهرستان شادگان گفت: مجموعه پرونده های ورودی به حوزه قضایی شهرستان شادگان از سال گذشته تا کنون ، ۱۴ هزار و ۸۲ پرونده بوده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۶ پرونده مختومه شده است. فیروز کیانپور

رئیس دادگستری شهرستان شادگان خبرداد:

 

۱۴ هزار پرونده به حوزه قضایی شادگان وارد شد
رئیس دادگستری شهرستان شادگان گفت: مجموعه پرونده های ورودی به حوزه قضایی شهرستان شادگان از سال گذشته تا کنون ، ۱۴ هزار و ۸۲ پرونده بوده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۶ پرونده مختومه شده است.

فیروز کیانپور اتابکی صبح امروز در گفت و گو باخبرنگارما ، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به همه همکاران قضایی و اداری سراسر کشور و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره ) اظهارکرد: ازاین تعداد پرونده های وارد شده به دادگستری که عمده ترین آنها جرایم کیفری شامل تصادف ، ضرب و جرح و تیراندازی از جمله بیشترین پرونده هایی که در یکسال وارد دادگستری شهرستان شادگان شده است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته ۶۷ هزار و ۸۸۴ ابلاغ نامه صادر و ابلاغ شده که از این تعداد ۵۷ هزار و ۷۰۱ ابلاغ نامه  به صورت الکترونیکی انجام شد که در حال حاضر بیشاز ۹۰ درصد ابلاغنامه ها به صورت الکترونیکی می شود.

رئیس دادگستری شهرستان شادگان یادآور شد: عمده ترین مشکل دادگستری شادگان کمبود فضای فیزیکی و عدم اختصاص دادگاه خانواده است.

وی در ادامه دربحث پرونده های حقوقی طلاق توافقی در یک سال گذشته ۱۶۷ فقره پرونده طلاق توافقی در دادگاه حقوقی به ثبت رسیده است و کاهش این آمار نیاز به آموزش های مهارتی زندگی خانوادگی از سوی سازمان های متولی دارد.

کیانپور اتابکی درادامه افزود: مهمترین رسالت دستگاه قضایی صیانت از حقوق شهروندان، قضاوت بر اساس قانون و شرع و تحقق عدالت در جامعه است.

رئیس دادگستری شادگان درپایان گفت: دستگاه قضائی برای احقاق حق مردم و مظلومان حرکت خواهد کرد و ما خود را سربازان نظام و دستگاه قضا میدانیم و بر اساس وظایف برای احقاق حقوق مردم و جلب رضایت الهی حرکت خواهیم کرد.

خبرنگار/ناصرجکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.