کد خبر : 96
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 فروردین 1398 - 22:51
-

خوزستان| بیش از یک میلیارد تومان به پروژه‌های آب‌گیر هندیجان اختصاص یافت

خوزستان| بیش از یک میلیارد تومان به پروژه‌های آب‌گیر هندیجان اختصاص یافت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به پروژه‌های مهم آب‌گیر در بیابان‌های هندیجان جهت آبیاری درختان و جلوگیری از هدر رفت سیلاب به شهرستان اختصاص یافته که پیمانکار آن نیز در حال انجام پروژه است. امین عبادیاظهار داشت:طرح مطالعاتی مدیریت مناطق بیابانی شرق هندیجان از محل اعتبارات

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به پروژه‌های مهم آب‌گیر در بیابان‌های هندیجان جهت آبیاری درختان و جلوگیری از هدر رفت سیلاب به شهرستان اختصاص یافته که پیمانکار آن نیز در حال انجام پروژه است.

امین عبادیاظهار داشت:طرح مطالعاتی مدیریت مناطق بیابانی شرق هندیجان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پروژه‌های جدیدی اجرا مقرر شده در این پروژه میزان ۱۲۰۰ هکتار عملیات پیتینگ (ایجاد شیار در زمین جهت ذخیره آب های باران همراه با بذرپاشی) انجام شود.

وی افزود: در این پروژه ۸۰۰ هکتار هلال‌های آب‌گیر و ۴۲۰ هکتار سامانه‌های آب‌گیر(گور آب) حد فاصل جاده دیلم تا روستای سرخره در نوار بیابانی موسوم به سُرخون اجرا شود. طرح مطالعاتی مدیریت مناطق بیابانی شرق هندیجان از محل اعتبارات صندوق ملی پروژه‌های جدیدی اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان بیان کرد: پروژه مدیریت هرز آب با هدف کنترل آب‌های سطحی، ذخیره نزولات آسمانی، جلوگیری از ایجاد فرسایش‌های بادی، خاکی و در نهایت مهار ریزگردهای منطقه هندیجان ایجاد اشتغال جوانان بومی در منطقه اجرا شده است.

وی گفت: اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه مهم یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که از اعتبارات صندوق توسعه ملی کشور برای شهرستان هندیجان اختصاص یافته و چند پیمانکار بومی در منطه روستای دهنو در حال انجام عملیات هستند.

عبادی عنوان کرد: مدت زمان اجرای قرار داد و اتمام پروژه ۵ است که از اسفندماه سال ۱۳۹۷ شروع شده و تا چند ماه آینده به اتمام می رسد. هدف ما نگه داری از آب های بارانی و سیلاب در منطقه جهت آبیاری درختان است.

وی ادامه داد: سالانه میلیون‌ها لیتر آب حاصل از باراندگی‌ها، سیلاب‌ها و آب‌های سطح از بیابان‌های ما به سمت دریا روانه می‌شود و هیچ‌ گونه سد و محلی وجود ندارد که مقدار زیادی از این آب را نگه دارد ما بر اساس اهمیت بیابان‌زدایی و آبیاری درختان پروژه مهم را تعریف کرده و در حال ایجاد گودال در مناطق بیابانی هستیم تا در موقع ضرور از خروج سیلاب و آب‌های باران جلوگیری کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.