کد خبر : 2436
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر 1398 - 1:13
-

خدا را شکر که مسجدسلیمان زلزله آمد

خدا را شکر که مسجدسلیمان زلزله آمد

خدا را شکر که مسجدسلیمان زلزله آمد ✍🏼 هوشنگ نوبخت شهر اولین هاست، در بیکاری و عقب ماندگی و زیرساخت ها و مصیبت های اجتماعی ، شهر ی که زیر سایه نام نفت، سخت به فراموشی سپرده شد. مسجدسلیمان را با تعویض فرماندار و مدیر، نمی شود ساخت. جوانان، هویت و مشکلات سالها تلمبار شده

خدا را شکر که مسجدسلیمان زلزله آمد

✍🏼 هوشنگ نوبخت

شهر اولین هاست، در بیکاری و عقب ماندگی و زیرساخت ها و مصیبت های اجتماعی ، شهر ی که زیر سایه نام نفت، سخت به فراموشی سپرده شد.
مسجدسلیمان را با تعویض فرماندار و مدیر، نمی شود ساخت.
جوانان، هویت و مشکلات سالها تلمبار شده بر گرده ی زخمی این شهر متمدن را با بخشنامه و جلسه و مصوبه های کاغذی نمی توان احیا کرد.

یقه مسجدسلیمان را باید به دست دولت هایی داد که سالها، شیره جانش را مکیدند و پوست ش را پرت کردند به دامنه های زاگرس.

مسجدسلیمان را که می‌گویم شامل لالی هم می‌شود، شهری پر از خالی که زیر سایه ی نام بزرگ مسجدسلیمان، هر روز کوچک تر از پیش می شود و اندیکا یی لبریز از مظلومیت های کوچ برای فرار از گرمای طاقت فرسای بی توجهی و هفتکل ی که فرزند تاریخی ولی بی شناسنامه ای است که شاید نایی هم برای اثبات حقانیت ش ندارد.

مسجدسلیمان فارغ از مصیبت های داخلی اش، دچار اندوه قدم ها و سفرهایی است که بیشتر بار تبلیغاتی دارند تا یارای یاریگری.

خدا را شکر که در این شهر، زلزله آمد و باعث شد، کمی اخبارها و نگاه ها و توجه ها به سمت نامی برود که زیر پونز نقشه های بی توجهی دولتمردان قرار گرفته بود.

شهری که تخریب گنبد مساجد ش در زلزله، تلنگری شد به دشمنانی که هر روز خدا و شاید به زبان تلخ طنز می گفتند، مسجدسلیمان، مسجد ندارد.

خدا را شکر که زلزله آمد و همه متوجه شدند که ساختمان های این شهر روی حفره هایی ساخته شده اند که خون رگ های نفتی اش به کام اتوبان های تهران و کرج، خرج باج های نمایندگان و مسوولینی شد که تنها افکار جوانان این شهر را دلخوش کرده بودند به عنوان اولین ها و تیم فوتبالی که تنها تبلیغ کننده ی همان واژه ی لعنتی نفت بود برای عده ای که همیشه ی خدا اسپانسر قدرت و ثروت اند نه حامی ضعف و فقر.

خدا را شکر که زلزله ی طبیعی و خدادادی مسجدسلیمان باعث شد که نگاه ها و توجه ها به زلزله های تخریب کننده ی انسانی و غیر مدیریتی در این شهر جلب شود و بگذار یکبار برای همیشه مردم این شهر به دست خدا بمیرند نه به دست بی تدبیر بعضی ها.

بگذار ساختمان های فرسوده ی این شهر به دست لرزان ولی مهربان خدا تخریب شوند نه به دست خلق خدایی که بارها بودجه ی ساخت و جابجایی همین ساختمان ها را گرفته و خورده اند.

مردم مسجدسلیمان، مطالبه گری را بلد نیستند، یا سکوت می کنند تا بمیرند و یا فریاد می‌زنند تا محکوم شوند ولی همه می دانند که نیت شان صاف است و با خدای خودشان صادق .

بگذار پس از سالها بی توجهی و مصیبت های انسانی ه ناشی از برداشت های نفت و گاز و غیره، یکبار هم بواسطه ی زلزله ی طبیعت، مورد توجه قرار بگیرند.

خدا را چه دیده ای، شاید همین زلزله که خدا را شکر تنها، آسیب غیر جانی هم داشت باعث کمی رفاه جان و مال مردم مسجدسلیمان باشد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.