کد خبر : 4174
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهریور 1398 - 23:28
-

برگزاری نشست اداره حفاظت محیط زیست اهواز با سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست

برگزاری نشست اداره حفاظت محیط زیست اهواز با سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست

شبکه خبری خوزستان//نشست رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با سمن های محیط زیست و فعالان این حوزه با محوریت موضوع ” محرم و محیط زیست” برگزار گردید. به گزارش شبکه خبری خوزستان،این نشست به مناسبت ایام سوگواری سید وسالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و برپایی مجالس عاشورایی که در حاشیه آن شهرها با چالش

شبکه خبری خوزستان//نشست رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با سمن های محیط زیست و فعالان این حوزه با محوریت موضوع ” محرم و محیط زیست” برگزار گردید.

به گزارش شبکه خبری خوزستان،این نشست به مناسبت ایام سوگواری سید وسالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و برپایی مجالس عاشورایی که در حاشیه آن شهرها با چالش های زیست محیطی ویژه ای روبرو می شوند برگزار گردید  و دو بخش دولتی و غیر دولتی حفاظت محیط زیست در خصوص اقدامات مقتضی به مذاکره و اتخاذ تدابیر پرداختند .

در این نشست که با حضور فعال مدیران سازمانهای مردم نهاد اهواز برگزار گردید در خصوص مشکلات زیست محیطی عمده این ایام از جمله استفاده بی رویه از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی ، رهاسازی حجم قابل توجه پسماند در محیط و اطراف محل تجمع و عزاداری سوگواران ، آلودگی محیط و لزوم اقداماتی در جهت اصلاح خطاهای فرهنگی موجود تاکید شد.

علی بنی عگبه در مورد تصمیات اتخاذ شده در این جلسه گفت: مقرر شد اداره محیط زیست اهواز به همراه سازمانهای مردم نهاد با حضور در نقاط مختلف شهر در ایام عزاداری نسبت به آموزش چهره به چهره در مورد مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیک برای انسان ومحیط، حمل تراکت وبنر با شعارهای زیست محیطی، اهدا کیسه جمع آوری زباله به تکایا و هیات ها، آموزش نکات زیست محیطی از جمله ترویج فرهنگ همراه داشتن لیوان شخصی به عزاداران اقدام نمایند.

رییس اداره محیط زیست اهواز اعلام کرد: کارشناسان این اداره هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در کنار سمنها بوده و نسبت به ترویج فرهنگ صحیح زیست محیطی و آموزش اقدام می نمایند. همچنین مقرر گردید تا طرح شناسایی سازمانهای مردم نهاد فعال و اثرگذار زیست محیطی در ایام محرم  را از طریق گشت شبانه اکیپ اداره در دستور کار قرار گیرد و در پایان ایام عزاداری از فعالان سمن های مذکور قدردانی شود.

سیده فاطمه مرعشی کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز نیز اظهار داشت: دیدارهای چهره به چهره و گفتگو با مسئولین مواکب و هیئات عزاداری در خصوص اهمیت محیط زیست و تأکید بر مفاهیم و اصول آن از اهمیت بالایی برخوردار است که به همراه سمن ها در شبهای پیش رو توزیع کیسه های زباله و بروشور و پمفلت، حضور کارشناس پایش محیط زیست و پاسخ به سوالات زیست محیطی و تقویت اقدامات مشارکتی دو بازوی حفظ سرزمین (بخش دولتی و غیردولتی) در اولویت برنامه های کاری این اداره قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در ادامه این نشست نمایندگان سمن های محیط زیستی نیز در خصوص موارد مختلف اقدامات مشترک و برنامه های محیط زیستی در ایام محرم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.