کد خبر : 8015
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1398 - 22:57
-

برگزاری دومین جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش با حضور منتخبینی از ۱۱ استان کشور

برگزاری دومین جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش با حضور منتخبینی از ۱۱ استان کشور

شبکه خبری خوزستان// دومین دوره جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش با معرفی و تقدیر از منتخبین ۱۱ استان کشور برگزار شد. مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش در آذر ماه جاری برگزار شد و از میان بیش از ۹۱ اثر ارسالی به دبیرخانه جایزه، هیات داوری در نهایت ۲۱ انجمن و فرد

شبکه خبری خوزستان// دومین دوره جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش با معرفی و تقدیر از منتخبین ۱۱ استان کشور برگزار شد.

مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش در آذر ماه جاری برگزار شد و از میان بیش از ۹۱ اثر ارسالی به دبیرخانه جایزه، هیات داوری در نهایت ۲۱ انجمن و فرد را منتخب دریافت جایزه معرفی نمود. وجود منتخبینی از یازده استان فارس، لرستان، تهران، سیستان، کهگیلویه، خوزستان، بوشهر، کردستان، مازندران، گلستان و هرمزگان در دومین دوره جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش موجب افزایش سطح کیفی آن از دوره پیشین باشد.

دکتر محمد رادمنش در این مراسم با اشاره به موضوع تخریب و نابودی محیط زیست بیان داشت: محیط زیست هنوز برای بیشتر مردم یک بحث حاشیه ای است که به گمانشان از شکم سیری است، برای عده ای نیز یک بحث روشنفکری است. وی افزود: این افراد در نشست های خصوصی شان از فلسفه، سیاست و مسائل اجتماعی سخن می گویند و گریزی بی عمل هم به مسایل زیست محیطی می زنند و غر می زنند.
رادمنش با بیان اینکه برای عده اندکی تخریب محیط زیست یک تهدید جدی و در حد مرگ و زندگی است تصریح کرد: تخریب محیط زیست برای این عده اندک همان حالتی را دارد که ما در دره ای بسیار شیب دار نشسته و سیلی هولناک و یا یک رانش سهمگین در حال خراب شدن روی سر ماست. واقعیت تخریب محیط از آن سیل هولناک و یا رانش سهمگین هم هولناک تر است. وی با اشاره به اینکه محیط زیست در حال مردن است و موجودات زنده و از جمله انسان هم در حال مردن هستند مردن با مردنی که برای ما آشناست متفاوت است خاطرنشان کرد: قبلاً پدران ما می مردند و فرزندان به زندگی ادامه می دادند ولی اگر محیط زیست بمیرد ما و فرزندان ما همگی با هم می میریم. وی عنوان کرد: این همایش برای تقدیر از کسانی راه اندازی شده که در این نبرد سهمگین سهیم هستند و امیدوارم این تقدیر و تشکر را هرچند اندک از ما بپذیرند و جهاد خودشان را در این راه بیش از پیش زیادتر کنند.

محسن خیرالهی مسئول دبیرخانه جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش نیز خاطرنشان ساخت: این جایزه بعنوان فرآیندی مردمی و با مدیریت بخش خصوصی ساز و کاری است برای شناسایی، معرفی، تقدیر و حمایت از همه کسانی که بصورت گروهی یا فردی برای پاسداشت سرزمین خود داوطلبانه تلاش می کنند. وی با بیان این که تقدیر و تشکر از اقدامات و فعالیت افراد موجب انگیزه بخشی و تقویت حرکتهای رو به جلو می شود افزود: هدف اصلی این جایزه ملی نیز همین بوده و امیدواریم تا ضمن تحرک بخشی بیشتر به فعالیتهای داوطلبانه در حوزه محیط زیست، تداوم و گستردگی بیشتر اقدامات محیط زیستی را در سطح کشور شاهد باشیم.

رئیس اداره ی برنامه ریزی و منابع اداره کل محیط زیست خوزستان ضمن ابراز امیدواری به مشارکت بیشتر سمن ها و فعالین محیط زیست در دوره های آتی جایزه محیط زیست دکتر رادمنش اظهار داشت: هدف اصلی دکتر رادمنش از حمایت و انجام اقدامات متعدد محیط زیستی همگرایی و هم افزایی بیشتر سمن ها بوده و ضمن استقبال از هر گونه پیشنهاد و راهکار برای بهبود شرایط موجود، در سالهای آتی با گسترش دامنه اطلاع رسانی و تشکیل دبیرخانه قوی تر انتظار می رود تا ضمن استقبال بیشتر افراد و گروههای محیط زیستی، پاسداشت فعالیت های صادقانه و داوطلبانه آنان را خواهیم داشت.

گفتنی است که نتایج داوری دومین دوره جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش به شرح ذیل می باشد:

رده اول:برندگان برتر جایزه

۱-انجمن خزندگان پارس به مدیریت هانیه غفاری

۲-موسسه ایده نو دوستدار هرمزگان به مدیریت مریم اقبالی

رده دوم:برندگان ویژه جایزه

 الف)برندگان حقیقی

ملک دینار شجره
حسین داستان نما
علیرضا افشون
محمود کشاورز
احمد قلاوند
شهرام دهکردی
حسن ناصر

ب)برندگان در قالب موسسه و انجمن

۱-انجمن هواداران کارون زلال شوشتر به مدیریت نسرین بوستانی

۲-انجمن سفیران بانگ زمین به مدیریت هدی نیکوراد

۳-کانون سبز تمیشه شهرستان کردکوی به مدیریت معصومه کشاورز

۴-موسسه دوستدارن طبیعت جهان نما به مدیریت محمد مخدومی

۵-تشکل یاپراک باران ترکمن به مدیریت منیره قلی پوری

رده سوم:برندگان شایسته تقدیر

 الف)برندگان حقیقی

فرشاد نژاد کریمی
آریا لطفی
مینا شیروانی
محمد شفیع ربیعی
علی نجات روستا

 ب)برندگان در قالب انجمن و موسسه

۱-انجمن میراث پریشان کازرون به مدیریت محمد جواد سیاح پور

۲-انجمن دانه کاران زاگرس به مدیریت فرامرز پیروزی

۳-انجمن سبز اندیشان کاکی به مدیریت محمد استاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.