کد خبر : 5627
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1398 - 8:44
-

اعتبارات مقابله با ریزگردها در سال جاری ۶۵ درصد کاهش یافت

اعتبارات مقابله با ریزگردها در سال جاری ۶۵ درصد کاهش یافت

اعتبارات مقابله با ریزگردها در سال جاری ۶۵ درصد کاهش یافت معاون فنی اداره کل منابع طبیعی خوزستان از کاهش ۶۵درصدی اعتبارات مقابله با ریزگردها در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت:اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های مقابله با ریزگردها در سال ۹۸ چیزی در حدود ۲۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

اعتبارات مقابله با ریزگردها در سال جاری ۶۵ درصد کاهش یافت
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی خوزستان از کاهش ۶۵درصدی اعتبارات مقابله با ریزگردها در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت:اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های مقابله با ریزگردها در سال ۹۸ چیزی در حدود ۲۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، عبدالرضا دانایی امروز در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست‌محیطی که در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد با بیان این‌که اداره کل محیط‌زیست دو پروژه جهت مقابله با ریزگردها تعریف کرد اظهار داشت:پروژه اول نهال‌کاری در ۲۰هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد استان و پروژه دوم با عنوان قرق ۱۲۰هزار هکتار از مناطقی که نیاز به حفاظت دارند؛ است.

وی بابیان این‌که ۹ هزار و ۶۷۰ هکتار از پروژه نهال‌کاری سال قبل باقی‌مانده افزود: برای اجرای این طرح که از سال قبل به‌ جامانده حدود ۴۴ میلیارد تومان اعتبار لازم است که متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده این اعتبار داده نشده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی خوزستان بابیان این‌که اعتبارات مقابله با ریزگردها در سال گذشته ۱۹۳ میلیارد تومان بود، ادامه داد: نیاز ما برای توسعه، نگهداری و انجام عملیات زیرساختی و مقابله با ریزگرد ها در سال جاری بر اساس مطالعات انجام‌شده ۲۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
دانایی با اشاره به این که در مرحله اول فقط ۷۰میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان اعتبار ابلاغ شده تصریح کرد: با این پول و اعتبارات نمی‌توانیم در مقابله با ریزگردها توسعه‌ای داشته باشیم و تنها می‌توانیم مراقبت و نگهداری از نهال‌کاری‌های سال‌های قبل را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: این کاهش بودجه هشدار جدی به استان است که توجه سازمان برنامه‌وبودجه کشور و ستاد ملی گردوغبار به طرح مقابله با ریز گردها خیلی کم شده و کاهش اعتبارات نشان‌دهنده این مطلب است.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.