کد خبر : 17329
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1399 - 3:21
-

استاندار خوزستان خبر داد: تداوم وضعیت قرمز کرونا در ۹ شهر/ فرمانداران مانع از برگزاری تجمعات شوند

استاندار خوزستان خبر داد: تداوم وضعیت قرمز کرونا در ۹ شهر/ فرمانداران مانع از برگزاری تجمعات شوند

استاندار خوزستان با اشاره به زردشدن وضعیت برخی از شهرهای استان کفت: ۹ شهر استان از نظر بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند. غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری ناشی از کرونا در اهواز، با اشاره تصمیمات جدید ستاد اظهار داشت: فرمانداران موظف شدند مانع از برگزاری تجمعات در شهرستان‌ها شوند به‌ویژه

استاندار خوزستان با اشاره به زردشدن وضعیت برخی از شهرهای استان کفت: ۹ شهر استان از نظر بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری ناشی از کرونا در اهواز، با اشاره تصمیمات جدید ستاد اظهار داشت: فرمانداران موظف شدند مانع از برگزاری تجمعات در شهرستان‌ها شوند به‌ویژه در زمینه مراسم ترحیم و تدفین اموات فقط ۱۰ نفر اجازه حضور در مراسم دارند.

وی درباره آمار بیماران کرونایی در استان افزود: مراجعات مردمی به مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم‌پزشکی کاهش یافته است. این کاهش درباره بیماران سرپایی استان نیز صادق است؛ متاسفانه موارد بستری در استان روند ثابتی دارد.

استاندار خوزستان گفت: این میزان بستری و روند ثابت تعداد بیمار بستری ناشی از کرونا به کادر درمان و مجموعه سلامت فشار می‌آورد. تلاش می‌کنیم علاوه بر کاهش مراجعین سرپایی، تعداد موارد بستری را نیز کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: فرایند کاهش میزان ابتلا افراد به بیماری در صورتی محقق می‌شود که مردم همراهی کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم مشارکت در اجتماعات به‌ویژه مراسم‌های ترحیم و عروسی بسیار مهم است.
شریعتی با اشاره به بهبود شرایط در تعدادی از شهرستان‌ها گفت: وضعیت بعضی از شهرستان‌ها از نظر میزان ابتلا به کرونا بهتر شده و از نارنجی به زرد بهبود یافته است. ‌

وی درباره وضعیت کلی شهرهای خوزستان گفت: ۹ شهر در استان از نظر بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند. همه باید تلاش کنیم تا از این وضعیت خارج شوند. در شش هفته گذشته وضعیت بیماری کرونا ثابت و این وضعیت خسته‌کننده در حال طولانی‌شدن است. مسئولان علوم پزشکی اهواز و ستاد استانی کرونا پیشنهادهای را برای خروج از این وضعیت ارائه کردند.

استاندار خوزستان بیان داشت: مراکز فرهنگی و سینماها و کتابخانه‌ها همچنان تعطیل است. پیشنهاداتی برای اعمال محدودیت در شهرهای قرمز به ستاد ملی کرونا داده شده‌ که اگر مجوز لازم داده شود این محدودیت‌ها اعمال می‌شود ولی تا این لحظه مجوزی برای محدودیت یا تعطیلی صادر نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.